Pakistan International Airlines PALPA mot PIAs privatisering. Förvaltningen och förvaltningen måste äga PIA och öka sin flotta på ägarbasis Det är en tydlig ståndpunkt av PALPA: s verkställande kommitté på uppdrag av medlemskap som PALPA är emot privatisering, konstaterade EC PALPA under en presskonferens här På måndag. Pakistan flygbolag Pilots Association Palpa i ett uttalande här måndag har starkt kritiserat förvaltningen av Pakistan International Airlines PIA med avseende på förseningar i flygbolaget anställda löner, luftfartspolitik och tar flygplan på vått leasing. President Palpa Captain Hamza. said att Nationella luftfartspolitiken 2015 misslyckades med att bota de utmaningar som den lokala luftfartsindustrin ställs inför och ställa grunden för den lokala luftfartsindustrin att blomstra. Den nya luftfartspolitiken har misslyckats med att uppnå målen att ge fält till de lokala transportörerna att växa, kapacitetsbyggande , Skapa fler jobb och få den nationella operatören PIA ur krisen, sade. adding att jag I stället för att ha ett industriellt centrerat tillvägagångssätt bidrar politiken till att främja utländska flygbolag och lockar utländska organisationer. Dessvärre tillade han att policydokumentet för 2015 har förberetts isolerat och det medför fler frågor och problem än att tillhandahålla svar och lösningar istället För att diskutera objektspecifika problem och utmaningar som luftfarten står inför i Pakistan talar rapporten om vardagliga problem och praxis inom branschen som inte är mycket relevanta för grundvärlden i Pakistan, tillade han. I avsaknad av sådana analyser på marken Politiken kan bara betecknas som en utvecklingsplan för luftfartsinfrastruktur eftersom den inte uppfyller kraven i en acceptabel strategisk plan, som måste baseras på en bred vision i stället för en myopisk. Rapportens kvalitet föreslår att En systematisk steg-för-steg-strategi som är nödvändig för utveckling av sådana dokument, som praktiseras över hela världen, har inte antagits Whil E utveckla sådana studier är det nödvändigt att inleda diskussioner med alla relevanta intressenter som offentlig sektor offentligt, och organisera seminarier och gruppdiskussioner, motiverade. General Secretary Palpa, Captain. expressed oro över oerhörda förseningar och avvikelser i utbetalningen av de anställdas löner av Nationellt flygbolag. Frågan om lönestruktur är med PIACL: s styrelseledamöter, tyvärr, som hittills inte har bestämt sig för vad som ska göras och vad inte Alla dessa löneavvikelser skedde på grund av en otillräcklig sammanställning av direktoratet för flygoperationer HR Finance Eller förmodligen felaktig minutering av styrelsemöteförfarandet, sade generalsekreteraren Palpa. Han tillade att PIACL-ledningen bryter mot bilaga-A i administratörsordern nr 07 2016 daterad 31 maj 2016 ensidigt till följd av pilotprojektets oöverträffade samarbete i Flygbolagets bästa intresse av intresse Vi på PALPA har nästan sprang ur möjligheterna och snart kommer b E lämnade inga eller få alternativ att arbeta med enligt administratörsordning nr 24 2016 daterad den 22 september 2016 nattflygningskredit är också tillåtet vilket fortfarande gäller 1 april 2016 av okända orsaker tillsammans med en viss summa som hålls kvar varje månad, Anledning som är mest känd för PIACL-förvaltningen Utländsk ersättning är också väntande sedan många månader, konstaterade sekreteraren Palpa. Trots försäkran från ordföranden PIACL förra månaden att denna fråga skulle lösas inom två veckor men fram till nu löner problemet kvarstår Skulle vara mycket svårt för oss att förklara pilotmedlemskapet att varför deras lön har betalats ut i två delar och tillsammans med det medföljande beloppet, tillade han. Eftersom detta är ett kontraktsbrott mellan förvaltningen av PIACL och PALPA kommer vi att vara Lämnat inget annat val än att återvända till PALPA-PIAC Arbetsavtal 2011-2013 Vi har redan sökt juridisk rådgivning från vår juridiska rådgivare, som också anser att detta är ett kontraktsbrott Mellan de två parterna uppgav Capt. Det är värt att lägga till att efter förhandlingar mellan PALPA-PIACL och undertecknandet av tre MoUs resulterade i utfärdande av Admin Order nr 07 2016 daterad 31 maj 2016, i vilken artikel-II och artikel III i PALPA - PIAC Arbetsavtal 2011-13, reviderades. Piloterna tilldelades 75 garanterade timmar i stället för 50 garanterade timmar med revisionen i Flying Allowance, Basic Lön och House Rent Å andra sidan skickade piloter inlägg till andra baser, dvs Islamabad och Lahore loggning Av halvtimmar på LR-flyg, utebliven betalning av Executive Allowance till PALPA-cheferna, A-330 med B-777, 10 timmars tjänst ökade till gränserna för ANO och Supy-resor i Economy on A-320 på Inhemska sektorer överenskommits. Vidare tilldelades även kontrakt till piloter på ATR som inte var PALPA-medlemmar Överdrivet mervärdesskatt etc, justerades i det reviderade lönepaketet av piloter. Detta trädde i kraft från 1 april 2016. Han tillade att sedan dess har det varit En vanlig prac Lön som pilots löner utbetalas i den 2: a veckan i månaden har dessutom lön från piloterna från de senaste två månaderna delats upp i två delar. Lönkupongerna delas inte ut de senaste två månaderna och lön Som avbildas på AIMS återspeglar inte den sanna lönen som krediterades i olika tidsramar, skrev han i ett brev i november. Internationella utlandsstöd har inte betalats ut sedan januari 2016. Det har blivit väldigt svårt för piloter att klara sig - Upp med utgifterna vid outstationerna ur sina egna fickor Under sådana omständigheter är det inte uppmuntrande att fortsätta att flyga på internationella linjer utan dessa utsläppsrätter. C 2017 Pakistan Press International PPI Alla rättigheter reserverade Tillhandahålls av SyndiGate Media Inc Källa Mellanöstern Nordafrikanska tidningar. Pakistan International Airlines Palpa kritiserar PIA-förvaltningen. Pakistan Airline Pilots Association PALPA har kritiserat PIA-förvaltningen försenad i flygbolagets anställda löner, luftfartspolitik och Tar flygplan på vått leasing Vid en presskonferens sa PALPA: s verkställande kommitté att regeringen och förvaltningen måste äga PIA och öka sin flotta på ägarbasis. Det är en tydlig ståndpunkt i PALPA: s verkställande kommitté på uppdrag av medlemskap som PALPA är emot privatisering . Föreningen har starkt kritiserat förvaltningen av Pakistan International Airlines PIA när det gäller förseningar i flygbolagens löner, luftfartspolitik och att ta flygplan på vått leasing. Eftersom National Aviation Policy 2015 misslyckades med att ta itu med de utmaningar som den lokala luftfartsindustrin står inför Och ställa marken för den lokala flygindustrin Stry att blomstra Den nya luftfartspolitiken har misslyckats med att uppnå målen att ge fält till de lokala transportörerna att växa, bygga kapacitet, skapa fler arbetstillfällen och få det nationella transportföretaget PIA ur krisen. Han tillade att policydokumentet för 2015 Hade förberetts isolerat och det medförde fler frågor och problem än att tillhandahålla svar och lösningar. Istället för att diskutera specifika problem och utmaningar som luftfartssamfundet står inför i Pakistan diskuteras rapporten om vardagliga frågor och praxis inom branschen som inte är särskilt relevanta för Ground realiteter i Pakistan, tillade han. General Secretary of PALPA Captain. expressed oro över oerhörda förseningar och avvikelser i utbetalning av anställda löner av det nationella flygbolaget Saken avseende lönestrukturen är med PIACL styrelseledamöter som tyvärr inte hittills har bestämt sig för Vad som ska göras och vad inte Alla dessa löneavvikelser uppstod på grund av lite otillräcklig information genom Direct Orate of Flight Operations HR Finance eller förmodligen felaktig minutering av styrelsens mötesförfarande, sade generalsekreteraren. Han tillade att PIACL-ledningen bryter mot bilagan-A i administratörsordern nr 07 2016 daterad den 31 maj 2016 ensidigt till följd av det tidigare samarbetet av Pilotsamfundet i flygbolagets bästa större intresse Vi på PALPA har nästan slut på möjligheter och snart kommer att lämnas utan några eller mindre alternativ att arbeta med, sade han och tillade att utlänningsbidrag också väntar i flera månader. Trots den försäkran som ges Av ordföranden i PIACL förra månaden att denna fråga kommer att lösas inom två veckor, fortsätter lönefrågan fram till nu Det kommer vara mycket svårt för oss att förklara för pilotmedlemskapet att varför deras lön har betalats ut i två delar och längs Med den hämmade mängden, tillade Rizwan. Eftersom detta är ett brott mot avtalet mellan PIACL: s och PALPA: s ledning, lämnas inget annat val än att återgå till PALPA-PIAC Arbetsavtal 2011-2013 Vi har redan sökt yttrande från vår juridiska rådgivare som är Av uppfattningen att detta är ett kontraktsbrott mellan de två parterna, uppgav Capt. Piloterna tilldelades 75 garanterade timmar i stället för 50 garanterade timmar med revideringen av Flying Allowance, Basic Salary och House Rent. Å andra sidan skickade piloter in Andra baser som Islamabad och Lahore loggning av hälften av timmarna på LR-flyg, utebliven betalning av Executive Allowance till PALPA-cheferna, ekvationen A-330 med B-777, 10 timmars tjänst ökade till gränserna för ANO och Supy resor I ekonomi på A-320 på inhemska sektorer. Vidare tilldelades kontrakt till piloter på ATR som inte var PALPA-medlemmar. Överdrivande mervärdesskatt etc justerades i det reviderade lönepaketet av piloter. Detta trädde i kraft den 1 april 2016. Lönen Slips ar E delas inte ut under de senaste två månaderna och lönen, som avbildas på AIMS, återspeglar inte den sanna lönen som krediterades i olika tidsramar, skrev han i ett brev i november. Det har blivit väldigt svårt för piloter att Hantera utgifterna vid outstationerna ur sina egna fickor. Under sådana omständigheter är det inte uppmuntrande att fortsätta att flyga på internationella linjer utan dessa utsläppsrätter, vilket anges i brevet. Pakistan Press International, source Asianet-Pakistan. Dubai 26 år - Gold pakistansk affärsman från Abbottabad, Malek Naureed Awan, ska starta ett flygbolag i UAE. MMA Flygbolaget har registrerats med Ras Al Khaimah Free Zone, varifrån den fick sin licens som företag förra månaden, Awan, flygbolaget S förvaltningschef, berättade Gulf News. We har också fått ett certifikat för luftoperatörer från General Civil Aviation Authority GCAA den 14 mars. Han sa att ett flygoperatörs certifikat AOC är ett godkännande som beviljats av en na Luftfartsmyndighet till en luftfartygsoperatör för att tillåta att den använder flygplan för kommersiella ändamål Detta kräver att operatören ska ha personal, tillgångar och system på plats för att säkerställa säkerheten för sina anställda och allmänheten. Lanseringsevenemanget äger rum idag i Dubai, Och de första kommersiella flygningarna förväntas starta i maj. Aswan s bolag investerar 50 miljoner Dh183 miljoner i uppstarten som kommer att baseras i Ras Al Khaimah. Den totala investeringen kommer från våra egna resurser, sa han. Awan planerar att starta flyg från Ras Al Khaimah International Airport till Karachi och Lahore i början och sedan lägga till destinationer i Indien och andra länder när det säkrar trafikrättigheter. Vi har redan förvärvat två Airbus A320s för att starta flyg. Två Boeing 777-300s förväntas ansluta sig Flotta när vi planerar att lägga till fler destinationer, såsom Mumbai efter trafikrättigheter beviljas, sade Awan. UAE har redan fem statligt ägda flygbolag som ägs av regeringarna i Abu Dhabi, Dubai, Sharjah och Ras Al Khaimah Landet har hittills inte tillåtet något privatflygbolag att driva planerade kommersiella flygningar. Men ett antal privata företag driver fraktfartyg och charterflyg, inklusive affärsstråleoperationer som Royal Jet, ExecuJet och EliteJet. Detta kommer att bli det första privata kommersiella flygbolaget som ska fungera från UAE. Detta nya startflygbolag har potential att orsaka allvarliga skador på RAK Airways, som bara har startat omedelbart efter att ha kollapsat för första gången, Saj Ahmad, Chief Aerospace Airline Analyst vid UK-baserade StrategicAero Research, berättade Gulf News. That sagt, det är klart denna nya pakistanska-stödda operatören letar efter att pochera trafik från kostnadsmedvetna pakistanska medborgare som bor och arbetar i UAE, om än ifrån trängsel och Hög konkurrens som ses i Abu Dhabi och Dubai. Med två A320s för att starta verksamheten är det inte klart om företaget har ekonomin eller en annan aveny för att få fler jets som de planerar att Utvidga verksamheten. Önskan att lägga till 777-300 ökar lika mycket ögonbrynen Det är inte som att det kommer att få trafikrättigheterna till Indien, särskilt när andra, större och mer framgångsrika UAE-baserade bärare har stor lycka. Det kan väl vara ett element av Överflöd för att ge upphov till rörelse på marknaden, sade Ahmad. Vart detta flygbolag kan lyckas beror till stor del på huruvida det tar ut en nisch för sig själv eller om det är på bekostnad av RAK Airways Just nu finns det många frågor och Litet ämne för dessa ambitiösa planer. Flygbolaget lanseras vid en tidpunkt då västeuropeiska flygbolag kämpar för att överleva medan regionala lufttrafikföretag registrerar stark tillväxt Emirater och Air Arabia gör ökade vinster och Etihad har just blivit lönsam. International Air Transport Association IATA Den här veckan meddelade en nedgradering till industrins utsikter för 2012, främst på grund av stigande oljepriser, förväntar IATA att flygbolagen ska göra ett globalt vinst på 3 miljarder år 2012 för en 0 5 procent ma Rgin. Nedskrivningen på 500 miljoner från decemberprognosen beror främst på en ökning av det förväntade genomsnittliga priset på olja till 115 per fat, upp från tidigare prognos 99. År 2012 fortsätter att vara ett utmanande år för flygbolagen Risken för en Försvårande krisen i euroområdet har ersatts av ett lika giftigt riskkapande oljepris redan skadas med en nedgång i industrins vinst till 3 miljarder, säger Tony Tyler, IATA: s generaldirektör och koncernchef. Middle East-bärare förväntas se vinst på 500 miljoner från den tidigare prognosen 300 miljoner Finansiella resultat har redan sett sig bättre än vad som tidigare förväntades 2011, med en uppgradering från 400 miljoner till 1 miljard. I passagerarverksamheten har belastningsfaktorer förbättrats genom en nedgång i introduktionen av ny kapacitet Även långdistansmarknaderna har varit relativt robusta. Men för MMA Airline kommer utmaningen att locka passagerare från Dubai, Sharjah och andra närliggande emirater hem till Ett stort antal sydasiatiska expatriates. We kommer att erbjuda gratis busstransport till våra passagerare från Dubai och Sharjah, sade Awan. Forex Pakistan. Shivani Financial kom ut den 1 augusti 2009 som ett Forex konsultföretag inom Retail FOREX Industry VD Yasser Shivani ägde omkring fyra års intensiv och konkret handel på ett levande konto Genom det pragmatiska tillvägagångssättet lärde VD verksamheten grundligt genom att realisera verkliga förluster och återhämta sig från det. Shivani Financial är stolt över att presentera sina Forex-konsultprodukter och en Gateway för handel på den internationella FOREX-marknaden genom en av de största FOREX-mäklarna över hela världen Vi strävar efter att skapa en säker miljö eftersom inga kundmedel återstår hos företaget Klientens investeringsfonder kan endast nås av kunden under hans namn, vilket ger öppenhet. Visningar 411.Pakistan International Airlines. PIA är bland de få flygbolagen som är kompatibla med IATA Operationa L Säkerhetsgranskning IOSA-krav och standarder Standardorganet för IOSA är baserat i Montreal, Kanada En typisk IOSA-certifieringsrevision baseras på en kontrolllista bestående av 900 IATA-standarder och rekommenderade metoder. Varje IOSA-revision har två års giltighet och ett flygbolag måste passera genom En serie periodiska revisionsrevisioner för att behålla sin IOSA-registreringsstatus enligt IATA-standarder PIA har framgångsrikt förnyat sin IOSA-certifiering fram till den 24 juni 2011.
No comments:
Post a Comment